Om Hvaler Golfklubb

Allerede når du passerer "Hvalerporten" og senere "Hvalertunnelen" kan du begynne å glede deg til møtet med en hyggelig golfklubb. Etter passering av tunnelen er veien til banen skiltet fra krysset ved Hvaler kirke.
Klubben holder til i hjertet av Kirkøy, øya som er "siste landfaste øy" før du møter saltvannet.
Hvaler Golfklubb ble stiftet i 2002 og teller pr. idag  704 medlemmer i alle aldre. Antall medlemmer fordeles mellom fastboere og hytteboere .

Golfanlegget består av en 9-hullsbane hvor det er forskjellige utslag på tre av hullene når du går 18 hull, – og en 6-hullsbane. De treningsivrige vil også finne en romslig drivinge-range, putting-green og treningsbunker.

Klubbhuset ble ominnredet med restaurantkjøkken og nye møbler i løpet av 2020 og fremstår som meget elegant. Fornuftig nok har man ikke prioritert en rikholdig pro-shop med masser av køller, klær og sko, – men du finner det du trenger som regntøy, baller, hansker etc.

Vi er en forholdsvis liten klubb med et passe antall medlemmer – men vi har plass til fler.
Et helt riktig miljø kan vi også by på – og vi mener vi har det meste på stell.