Årets første «riktige» turnering

Av: Svein Thygesen  |  Publisert: 20. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Flaggturneringen vel i havn

Etter at Pinseturneringen og Flaggturneringen som skulle vært arrangert tidligere i år ble avlyst pga. Coronarestriksjoner kunne Turneringskomiteen tromme sammen til en forsinket Flaggturnering i dag, 20. Juni.
Litt lunken deltakelse, kanskje pga. korrigert dato, men 17 spillere hadde notert seg endringen og stilte til start. — Stor takk til turneringskomiteen for at den årlige Flaggturneringen kunne arrangeres.

Det ble en svært jevn turnering hvor det første flagget ble satt ned i greenområdet på hull 8. Videre ble en rekke flagg  plantet flere steder  langs fairway/rough og ikke minst i greenområdet på hull 9. Kun 1 spiller fikk gleden av å ha slag igjen til å kunne fortsette til hull 1.

Det finnes ikke noe komplett leaderboard for denne turneringen, men vi drister oss likevel til å offentliggjøre de som erobret pallen.

1. Svein Thygesen
2. Eirik Agnar Staff
3. Roy Arne Johansen

Dagens vinner valgte et Birdiedram-sett av pur glede!

Så vidt vi kjenner til har det ikke vært åpnet for en B-klasse i en turnering tidligere. Denne klassen er for spillere som har over 36 i handicap og som kan være en hyggelig inngang til turneringsdeltakelse.
Så det er en fornøyelse å presentere vinneren i denne klassen, Hanne Kjølberg.

Og her moderen, Else Kjølberg, som satte utslaget 2 meter fra flagget på hull 4. Closest to the pin.

Til orientering: Turneringen er ikke hcp-tellende.