Kurs/Instruksjon

Presentasjon av vår pro

Elizabeth Vinter vokste opp i en golffamilie ved hull 7 på Bogstad, Oslo GK.

Hun fikk sine første køller som 5 åring og «bodde» etter dette i praksis på golfbanen. Kom på landslag for både jenter og damer som 14 åring. Ble fast inventar på landslagene til hun var 20 år. Spilt alt fra nordisk, skandinavisk EM & VM. Golfen har tatt henne rundt hele verden; fra Island til Brasil og Sør Korea. Vant NM og fikk kongepokal i -88, gull i jr NM -87 & 88, samt vunnet 5 NM gull for lag med Oslo golfklubb.

Begynte i 1990 på HTH 4 (Høyere Trener Utdannelse) i Stockholm. Jobbet i samme periode som pro assistent på Bærum Golfklubb. Ferdig utdannet PGA pro i -92. Spilte på Svenske Dametouren og litt på Europatouren i årene 1992 - 1994. Fikk jobb som Head pro på Ballerud golfklubb 1994 hvor hun ble ut 1998. På Ballerud drev hun proshoppen, ansvarlig for all kursvirksomhet og hadde kølleverksted. I samme periode jobbet hun også for norske PGA med å lære opp nye proer. Vintrene jobbet hun i forskjellige innendørssentre i Oslo samt at hun arrangerte golfturer til Spania.

Dessverre var Elizabeth i en stygg bilulykke i 2000. Denne satte henne helt ut av spill i mange år og hun har siden slitt med skade. Har derfor ikke jobbet fullt som pro etter dette. Var tilbake litt som pro etter å ha fått 2 barn. Jobbet da med juniorene i Oslo golfklubb 2005 - 2006. Flyttet så til USA i 2008 hvor hun jobbet med spillere på alle nivåer. Kom tilbake til Norge og da Fredrikstad i 2011.

Har de siste årene holdt junior treninger og diverse gruppetreninger på Huseby & Hankø Golfklubb.

Gleder seg til å kunne hjelpe flere spillere til å ha glede av sporten.

Elizabeth Vinter kan kontaktes direkte på:
Mobil 45 46 16 11
Email: prohhg@hhg.no