Om Hvaler Golfklubb

Allerede når du passerer "Hvalerporten" og senere "Hvalertunnelen" kan du begynne å glede deg til møtet med en hyggelig golfklubb. Etter passering av tunnelen er veien til banen skiltet fra krysset ved Hvaler kirke.
Klubben holder til i hjertet av Kirkøy, øya som er "siste landfaste øy" før du møter saltvannet.
Hvaler Golfklubb ble stiftet i 2002 og teller pr. idag  704 medlemmer i alle aldre. Antall medlemmer fordeles mellom fastboere og hytteboere .

Golfanlegget består av en 9-hullsbane hvor det er forskjellige utslag på tre av hullene når du går 18 hull, – og en 6-hullsbane. De treningsivrige vil også finne en romslig drivinge-range, putting-green og treningsbunker.

Klubbhuset ble ominnredet med restaurantkjøkken og nye møbler i løpet av 2020 og fremstår som meget elegant. Fornuftig nok har man ikke prioritert en rikholdig pro-shop med masser av køller, klær og sko, – men du finner det du trenger som regntøy, baller, hansker etc.

Vi er en forholdsvis liten klubb med et passe antall medlemmer – men vi har plass til fler.
Et helt riktig miljø kan vi også by på – og vi mener vi har det meste på stell.

Flere komiteer/grupper og faste turneringer har vi på plass, f.eks.:
Seniorgruppe: Som har sin tradisjonelle Mandagsturnering, hvor også Nesten-seniorer er velkomne. Her er spilleformatet Texas Scramble.
Kontaktperson for denne sesongen meddeles etter klubbens årsmøte.

Damegruppe:
 Har eget oppsett for sesongen som er sendt ut på mail og lagt på sosiale medier. Damene går selskapsrunder, har treninger, reiser til andre klubber for turneringer og setter opp egne turneringer gjennom sesongen. Følg gjerne damegruppens side på Facebook: Hvaler GK - Golfdamene
Kontaktperson denne sesongen: Jeanette Sælen Nicolaisen tlf. 47397988.

Juniorgruppe:
Fjoråret førte til at flere juniorer valgte å melde seg inn i klubben. Disse unge spillerne ønsker vi å ta vare på og gi dem et tilbud om trening og egne turneringer.
Kontaktperson for denne sesongen meddeles etter klubbens årsmøte.

Flaggturneringen: Årets første turnering. Slaggolf– Flagg sette ned etter banens og egne tildelte slag

Torsdagsturneringen spilles hver torsdag, kl. 16.00. Spilleformat: Slaggolf med fratrekk av tildelte slag.

Sommermester'n spilles 6 torsdager midtsommers. Spilleformat: Slaggolf med fratrekk av tildelte slag

Hummer'n: Årets siste turnering. Spilleformat: Slaggolf med fratrekk av tildelte slag.

Dugnadskomité: Vanligvis er det behov for at klubbmedlemmer bidrar til å ta vare på  banen.
Så også i vår klubb. – I tillegg til golfspill har du gjennom dugnadene (og det er ikke så mange) en fin anledning til å bli kjent  med andre medlemmer – og kanskje på denne måten skaffe deg nye medspillere på banen.
Kontaktperson: Fredrik Kjenne, tlf. 95825327.